Cosmopolitan Blogger Day 2016

Nem túlzás azt mondani, hogy a tavalyi első blogger tali után már alig vártam a következőt. Az előző évben még Digital Divas néven futó konferencia idén harmadik alkalommal került megrendezésre 2016. október 16-án egy szomorkás vasárnap reggel a Telekom székházban. Mondanom sem kell, hogy az idei is hatalmas élmény volt számomra és azt gondolom, hogy csak profitálni fogok belőle ismét mivel kis hazánkban ez az egyetlen évente megrendezésre kerülő kifejezetten blogerreknek készült szakmai konferencia. Hálás is vagyok emiatt a Cosmopolitan magazinnak, hiszen ez óriási támogatás nekünk feltörekvő bloggereknek és nem csak a szakmai rész miatt, hanem kapcsolatteremtés szempontjából is.

wp_20161016_09_47_02_pro.jpgAz elmaradhatatlan kép :)

A „nagy nap” előtt én már két nappal Budapestre utaztam és természetesen a megelőző este alig bírtam elaludni az izgalomtól. A ruhámat spontán választottam ki és elárulom, hogy Second Hand volt, de nagyon jónak bizonyult a választás mivel a 160 gramm bloggere Iza megdicsérte a ruhám és mondta, hogy neki is van egy hasonló. És tényleg!!! Jajj, hát nem ez a legnagyobb öröm, amikor egy általad kedvelt bloggertől bókot kapsz? :) A csizmám a 90-es éveket idézte hatalmas masszív sarokkal és a nyakpántom is ezt a feelinget hozta. Igen, nem is tagadom, hogy odavagyok ezért a korszakért, hiszen akkor voltam gyerek és imádtam szóval abszolút adja ez a retró érzés. A korai 9 órás kezdés ellenére is nagyon szép számmal voltak a résztvevők közel 450-en!!! Program szerint 10 órás kezdés volt megadva, aminek én örültem, hiszen körbe tudtam nézni egy kicsit a többiekkel és így nem kellett kapkodósra venni a figurát. A tavalyi elvnek megfelelően ismét kaptunk programtervet, jegyzetfüzetet és tollat, ami ugye nagyon hasznos tud lenni egy grafomán számára. :D Rengeteg márka képviselte magát ismét és sok stand volt kiállítva ahol megismerkedhettünk különböző termékekkel, szolgáltatásokkal. Megmondom őszintén, hogy nagyon szeretem az ilyen jellegű megmozdulásokat, hiszen így akár egy későbbi kollaboráció lehetősége is adott. Volt olyan stand ahol viszont nem érvényesült az egyenlőség elve. Értem én, hogy a cégeknek az a haszon, ha egy több ezres követőszámmal rendelkező blogger pózol a termékkel és próbálja ki, de mi van a feltörekvőkkel? Sajnos itt is az úgymond agyonsztárolt bloggerek kaptak lehetőséget, amivel nekem semmi problémám nincs, nem sajnálom tőlük csak ez egy kicsit nekem az egész program jelmondatával ellentétben állt. Igen, naiv vagyok, tudom. Azt hiszem most már kicsit rutinosabb voltam és tudtam, hogy nem fogok minden előadásra beülni, hiszen volt, amit már hallottam és olyan is, ami nem keltette fel a kíváncsiságomat. Szerettem volna most nyugisan végigjárni az egész terepet, mert tudtam, hogy estére így is káosz lesz a köbön a fejemben a sok információtól. Egyébként így is történt és megint volt egy elég hosszú 1 órás csúszás a programban, ami azért egy kicsit kellemetlen volt már a végére így sokan nem is maradtak a zárásig. Az első blokkban számomra legérdekesebb és legszórakoztatóbb előadása Tóth Mátéhoz, alias, Tibi atyához fűződik. Elképesztő, ahogy egy egyszerű történetből micsoda brand épült és nagyon jó volt meghallgatni ezt a sikersztorit.

14699530_1363429253697551_1652506875_o.jpgTibi Atya

Iszák Eszti is sok hasznos gyakorlati tippet adott a követőkkel való kommunikálás és a trollok kezelésével kapcsolatban. A vlogolásról szintén kaptunk tippeket és arról, hogy nem mindig egy drága készülék a kulcsa mindennek, hanem a részletekben rejlik a csoda pl. egy egyszerű állvány, egy jól megválasztott háttér mennyit tud dobni egy videón. A lényeg persze, hogy olyan minőséget csináljunk, amit magunk is szívesen megnéznék és kutatások szerint a tuti videó hossza kb. 8 perc. Az egyetlen előadás, amit nem igazán tudtam hova tenni az a Mire kattan a Z generáció volt, amit Majoros Evelin tartott. Értem én, hogy ők a jövő meg minden, de szerintem a jelenlévők többsége nem 1996 után született, hanem inkább az Y generáció tagjai voltak. Az olvasóim nekem is elsősorban inkább ezt a generációt képviselik. Ezt a kérdést mondjuk egy résztvevő is felvetette ott a helyszínen. Érdekes volt megtudni azt is, hogy Japánban már a L’oreal az értékesítések 20%-át online bonyolítja. Szóval a videózás a jövő és a bloggereknek is egyre nagyobb szerepe van ebben, hiszen ha egy szuper népszerű blogger ajánl valamit, akkor az biztos, hogy kelendő lesz és ezt a cégek is már régen felfedezték maguknak. Nem ritka az sem, hogy egy bloggert kérnek fel egy világmárka arcának. A videózás művészetének kivesézése után jött a legizgalmasabb pillanat, hiszen kihirdették a kategória nyerteseit. Azt kell mondjam, hogy számomra nem volt meglepetés és eléggé borítékolható volt az egész. Az egy kicsit visszatetsző volt, hogy pl. egy tavalyi nyertes idén is elvitt egy díjat egy másik kategóriában. Szeretném látni, hogy egyszer egy feltörekvő lány vagy fiú győzedelmeskedik pontosan azzal a jelmondattal, hogy neked is sikerülhet! Ezt hallottuk ugyanis az egész nap folyamán. A szakmai zsűri tagjai idén Sabján Johanna, a Cosmopolitan főszerkesztője, Heal Edina, a Google Magyarország vezetője, Faix Csaba, a Prezi kommunikációs vezetője, Majoros Evelin, a L’Oréal média és digitális igazgatója, és Takács Nóra szépségszakértő, műsorvezető kapott helyet. 

A nyertesek pedig a következők lettek:

Az Év Divatbloggere: iEmma

Az Év Beauty Bloggere: Oh My Brush

Az Év Vloggere: FollowAnna

Az Év Bloggere: Fifty pairs of shoes

Az Év Felfedezettje: Colorcam Magazine

A Közönség kedvence: Papp Inez Hilda

Az ebédszünetben természetesen most is finomabbnál finomabb ételeket kóstolhattunk meg és hatalmas plusz pont, hogy egy étel kivételével minden gluténmentes volt. A következő blokkra megmondom őszintén én nem ültem be inkább kint voltam és körbejártam az összes standot, frizurát készítettem magamnak a L’oreal Professionel kedves fodrászával és beszélgettem. Apropó kapcsolatteremtés. A kis blogger családom számos tagjával is most találkoztam újra és sikerült is egy közös képet csinálnunk. :) MBBK forever! A Cosmopolitan falánál készítettünk egy képet meg persze még sok másikat, mert vicces kis táblácskákkal is lehetett fotózkodni. Unikornis. <3 A második blokkot tehát én nagyon jól eltöltöttem kint. A harmadik blokkra viszont ismét beültem, hiszen a gasztró fotózásról volt szó és a számomra eddig ismeretlen food stylist munkáról, amivel megmondom, őszintén nem igazán tudok mit kezdeni. Az a helyzet, hogy a jelenlévők többsége sem tudott. :D Sass Dani a Konyhafőnökből megismert roppant szimpatikus srác elmesélte hogyan profitál az Insta fiókjából majd pedig egy résztvevő segítségével elkészítették a tökéletes ételfotót. A legjobb a végére maradt, persze mert én bevallom, hogy Fluor Tomi és Steiner Kristóf előadását vártam a legjobban. Tomi lazasága az, ami engem hihetetlenül megfogott és az, ami Tibi Atyánál is, hogy a semmiből felépített maga köré egy egész márkát. Nekem ez nagyon inspiráló. Kristófnál pedig az, hogy szintén az Instagramm segítségével milyen sokat profitál és mennyire sikeres lett ezáltal (is).

14689290_1363429433697533_1113006030_o.jpgKókusztejjel készített sütőtökrémleves, fűszeres garnélarákkal hmmmm

wp_20161016_15_43_58_pro.jpgKészült a gyönyörű haj, amit Instan már láthattatok!

14689174_1363429137030896_1642402339_o.jpgRuha: Second Hand/Háda, csizma: Deichmann, nyakpánt: Clarie's

wp_20161016_18_03_30_pro.jpgSteiner Kristóf előadás közben

Este 6-kor lett vége az utolsó programnak is és hihetetlen mennyire elfáradtam, fájt a lábam, de mégis tele lettem energiával, tervekkel és megannyi ötlettel. Természetesen a tavalyihoz hasonlóan idén is kaptunk egy kis ajándékcsomagot, amiben többek között magazin, termékminták és egyéb apróságok lapultak. Nagyon köszönöm a Cosmopolitan magazinnak, hogy megszervezték ezt a profi, magas színvonalú programot ismét. Biztos vagyok benne, hogy jövőre is megyek és remélem akkor már talán én is jelölt leszek, mert a legvadabb álmaimban ez szerepel. Mit is hallunk mostanában úgyis? Valósítsd meg önmagad és éld az álmaidat! Én így fogok tenni.

Dóri